2019 itibariyle yerel mağazacılığın çok çok ilerisinde olan sanal mağazacılık sistemi yani e-ticaret ile ürünlerinizi satmaya başladınız fakat müşteri kazanmak konusunda sizde sorunlar mi yaşıyorsunuz? Size basit, etkili tabiri caizse sihirli ipuçları vereceğiz.
[spoiler]
[/spoiler]
Öncelikle satışlarınızın artmasını istiyorsanız iceriklerinizi sade, anlaşılır düzgün bir dille detaylı bir şekilde açıklayıp ürünler ile ilgili sesli aramalardan gelebilecek müşteri potansiyelinide düşünüp sesli sorulara / cevaplara uygun kelimeler kullanarak içeriklerinizi oluşturmalısınız. Her ürüne adeta bir landing page yapıyormuş gibi önem verip özgün bir yazıyla düzgün ürünler ekleyebilmelisiniz.
Daha güvenilir olmalısınız. bu yüzden ürünlerinizin çekimlerini yaptırıp farklı pozlarda urunu gerçek boyutlarında, gerçek kullanımında nasıl duracağını gösterecek fotoğraflar çekin. Örneklendirecek olursak; bir giyim mağazanız var ve mevsimlik mont satıyorsanız, gerçekçi olmak adına doğada, sarı yaprakların arasında tamamen doğal fotoğraflar çekebilirsiniz. bu fotoğraflardan maksimum 2 adetini paylaşıp normal urun fotoğraflarınıda eklemelisiniz.
2018 itibariyle başlayan video zengin içeriklerle siteler daima bir adım önde oluyor. ürünlerinizin videosunu çekin ve mutlaka e-ticaret sayfanıza ekleyin.
Ürünlerinizi sosyal medya üzerinden de sergileyin ve siparişleriniz için web sitenize yönlendirin. her eklediğiniz ürüne mutlaka # tag etiketiyle ilgili etiketleri ekleyin. Bol bol dış çekim yaptığınız ürünleri storyler de paylaşın. hatta ve hatta canlı yayınlar yapın. size faydası büyük olur. potansiyel müşterilerinizle etkileşim kurmanızı sağlar.
Yerel çalışmaların en başında Yerel SEO geliyor. satışlarınızı mağazanıza yönlendirebilecek çalışmalara kendinizi hazırlayın. İstanbul’da bir mağaza olduğunuzu varsayarsak potansiyel ilk müşterilerinizi mağazanızın bulunduğu semtten başlayarak çalışmalar yapın. web sitenize kendi semtinizdeki potansiyel müşterileri çekerseniz fiziksel mağazacılığınızda ki kazançlarıda arttırabilirsiniz. Sosyal medya üzerinden de bulunduğunuz konuma yakın oturan, çalışan yada ilgi duyan kişileri takip edin . takip etmekle hiç bir şey kaybetmez aksine etkileşim kurduğunuz için daima kazanan siz olursunuz.
Eticarette kimse sattığı ürünü geri almak istemez. her alınan üründen kargo ücreti çıkacağı için maalesef zarar edilmiş gibi gözüküyor. Fakat bu süreci iyi yönetmelisiniz. Bir ürün sattınız ve müşteri geri iade yapmak istedi öncelikle telefon ile irtibat kurup nedenini öğrenin eğer çözebileceğiniz bir konu ise hemen yardımcı olun. Mesela bedeni küçük gelmiş bir ürün olabilir geri iade almak yerine ürünün bir beden büyüğü ile değiştirmeyi teklif edin. Kullanıcı deneyimini düşünerek hareket edin, ısrarcı olmayın sadece seçeneklerini sunun. telefon ile birebir kuracağınız irtibatta sakin, akıcı ve yardımcı olma tavrıyla yaklaşanız müşteriyi yakalayabilirsiniz. Müşteri ısrarla iade etmek istiyorsa kesinlikle sorun çıkarmayın ve hızlıca iade işlemlerini yönetin. İleride yapacağı alışverişleri ve deneyimlerini diğer müşterilerede aktarabileceğini unutmayın. Yapılan en büyük hata bizde iade yok diye direten firmalardır. 1 müşteri için belki de yüzlerce siparişten olabilirsiniz. neden mi? mutsuz olan ve iadesi gerçekleşmeyen müşteriler şikayetvar gibi platformlarda mağazanız hakkında karalayıcı yorumlar yapabilir iadede zorluklar çıkardığınızı iletebilir. Bunu 50 kişinin yaptığını düşünsenize? Bu yorumları okuyan müşteriler sizden urun almaktan çekinirler ve başka sitelere yönelirler. Fakat iade sürecini kolayca hallederseniz yerel olarak arkadaşları arasında bile konuşulsa “bi r urun aldım beğenmedim geri gönderdim firma hemen geri iadesi yaptı ” ifadesiyle o evdeki tüm kişileri kazanabilir potansiyel müşterimiz olabilir. ileride doğacak ihtiyaçlarında .markanızı duyduklarında öncelikleri siz olabilirsiniz. kendinize marka değeri katın.
Müşterileriniz için değerlendirme anketleri gönderin. Her sipariş sonrası aldığı hizmeti değerlendirmelerini ve detaylı olara analiz etmeye çaba gösterin. İleride size sağlayacağı faydalar; edindiğiniz geri bildirimlere göre sitenizdeki işleyişi değiştirebilir veyahut şikayetci oldukları diğer konulara çözümler bulabilirsiniz.
E-ticarete yeni başlayan ve bir profesyonelle çalışmak isteyen ziyaretçilerimiz için özel hazırladığımız e-ticaret başlangıç paketini inceleyebilir, bizimle irtibat kurabilirsiniz.
Merhabalar, Figma'da sıfırdan bir inşaat firması için proje tanıtımı yapan landing page tasarım eğitimi yapacağız. Serenity Evleri projesi, Sakarya'nın Kocaali...
Dünyanın en çok satan e-ticaret altyapısı Shopify için bir tasarımcıya mı ihtiyacınız var? Ozaman doğru yerdesiniz. Shopify 175 ülke'de 5milyondan...
Kullanıcılarınızın beklentilerini karşılayan mobil uygulama tasarımını birlikte oluşturalım. Akıllı telefon kullanıcıları, mobil uygulamaların son derece kolay kullanımlı ve aynı zamanda...
Her yıl gelişen teknolojiyle birlikte SaaS çözümü üreten startup firmalarını görmekteyiz. Yenilenen teknolojiyle insan hayatını kolaylaştırmayı ve iş yükünü azaltmayı...
Ülkemizde turizm sektörünün çeşitlendirilmesi ve turizmin 12 aya yayılmasına katkıda bulunan sağlık turizmi önemli bir ticari değere sahiptir.Sağlık turizminde öne...
Merhabalar, bugün sizlere Kurumsaltasarım markasının tüm tasarım süreçlerini yönettiği ve işinize çok yarayacak tamamen ücretsiz eticaret sitesi oluşturabileceğiniz bir projeden...