UX yani kullanıcı deneyimi, aslında sadece bir web sitesinde kullanılmak üzere degil bir ürün olarak düşündüğümüzde kullanıcıların en basit, en sade ve en kullanışlı şekilde ürünü/hizmeti/web sitesini kullanabilmesini sağlayan bir arabirim olarak nitelendirebiliriz!
Hiç unutmuyorum önemli bir Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısının etkinlik konuşmasını dinlerken duyduğum cümleler beni şaşırtmıştı. İlk o gün evet bende UX‘in ne olduğunu anladım diyebilmiştim. Uluslararası ürünler üreten bir Türk markası Çin pazarına buzdolabı ürününü sokmaya hazırlanıyor ve rakipler çok iddialı olduğu için biz farklı olarak ne sunabiliriz düşüncesiyle beraber yeni bir fikir geliştiriliyor. Öncelikle buzdolabı bir yemek / yiyecek saklama alanı olduğu için Çinlilerin en çok tükettikleri yiceklere bakılıyor ve Pirinç olduğu anlaşılıyor. Sonrasında Buzdolabı için pirinç saklama alanı yapılıyor ve Çinliler için kullanilabilirliği arttırılmış onlar için önemli bir noktayla pazara giriliyor. Sonuç tamamen başarılı! Burada kullanıcıları anlayıp, isteklerine uygun bir çalışma yapıldığı için başarılı olunuyor. sadece web sitesi olarak düşünmeyin aslında tüm ürünlerinizde kullanıcı deneyimini yasatmalısınız.
Burada aslında önceliklerimiz konu başlığında ki sorulara cevap vermemize yetecektir. Siz devamlı yeni müşteri mi istiyorsunuz yoksa sadık müşteri portföyü yaratıp satışlarınızın yada sitenize giren kullanıcıların daimi olmasını mi amaçlıyorsunuz? Aslında her iki durumda da hayır denemeyecek bir teklif yatıyor. SEO yaparak yeni müşteriler / kullanıcılar kazanın ve kullanıcı deneyimi tasarlayarak sitenizde daha uzun süre kalmalarını, aradıklarını bulmalarını hedefleyin sonucunda hem yeni gelen kullanıcılar artsin hemde gelen kullanıcıları sadık birer potansiyel müşteri haline getirin. Bizim icin SEO da UX de bir sitede olmazsa olmazlar arasında yer alıyor!
Kullanıcı deneyiminin en büyük avantajı süreklilik! Aradığını sitenizde bulan ve daimi güncel bilgiye rahat ve kullanışlı bir siteyle ulaşan yaptığı işlemler sonucunda olumlu düşünceleri olan kullanıcılar sizin için sadık birer müşteri adayı olabilir. Tekrar tekrar sitenizi ziyaret edebilir. Önemli noktalardan biri UX‘dir. bazen çok iyi bir web tasarım yaparsınız sizin için herşey mükemmeldir fakat diğer kullanıcıları düşünmeden sadece tasarım odaklı yapıldığı için geri dönüşleri beklentilerinizi karşılamaz. Biz bu gibi durumlarda iki süreci doğru yönetilmesi taraftarıyız. Bir web sitesi icin öncelik kullanıcının aradığı hizmeti onlara verebilecek bir deneyim tasarlamak sonrasında onu ilham verici metodlarla yeni bir dizayna sokmak.
Ürünlerimizin prototiplerini oluşturmadan önce taslak üzerinde tasarlanmasını, prototipi kara çizgilerle oluşturup çalışma mantığının sorunsuz şekilde olmasından sonra tasarım sürecine geçilmesini sağlayan bir nevi bir haritalandırmadır.
A/B Testi ürünlerimizi piyasada kullanıcılara pazarlarken farklı versiyonları ( A ve B ) olmak üzere kullanıcılara gösterip, en iyi performansı hangisinin göstereceğine dair yapılan test’e verilen isimdir. A versiyonumuz mevcut ürünü diğer B versiyonumuz ise ürünümüzün yeni tasarlanmış halini temsil eder. A/B testlerinin başarılı bir şekilde sonuçlanması için iki tasarımında aynı anda yayında olması gerekir. Versiyonlar arasında birden fazla farklılık varsa eğer hangi farklılıktan dolayi testin başarılı olduğunu anlayabilmek için yandex metrica gibi araçları kullanmamız gerekecektir. A/B testiyle, web sitenizi veya ürününüzü daha kullanılabilir hale getirebilirsiniz!