Satışlarınızı Arttırmak için Eticaret Sitesi Nasıl Kurulur?

Bize 0850 304 13 02 Numarasından da ulaşabilirsiniz!

Eticaret Sitesi Nasıl Hazırlanmalı?

 

Yerel organizasyonlardan firmanıza müşteri gelmesini beklemekten sıkılmadınız mı? Gerçekten eticareti zor sanan kobiler için aslında bilmedikleri şey mağazada oturup potansiyel müşterilerinizin ayağınıza gelmesini beklemek. Bunun için aylık hatrı sayılır ödemeler yaptığımızı hiç söylemiyorum bile. Fiziksel iyi bir mağazayı mahalle arasında açıp müşteri beklemek nasıl hata olursa, daha fazla para harcayıp AVM gibi yada çok işlek caddelerde dükkan açmanız gerekiyorsa aslında eticarette daha uygun fiyatlarla daha fazla müşteri çekebileceğiniz bir platform.

Şöyle düşünün; bir avm’de sadece bir dükkana sahip olabilmek için minimum 30bin tl kirayi gözden çıkarmanız gerekecek. Ayrıca diğer masrafları hiç saymıyorum. Biz yinede 30bin tl fiziksel mağazamıza harcamamızı düşünelim. Eğer çok popüler bir mağazanız yoksa kazançlarınızda doğru orantıda az olacak ve her ay zarar edeceksiniz. Peki siz bu 30bin tl’nin sadece ve sadece 3’de 1 fiyatına neler yapabileceğinizi, eticarette kullansaydınız neler olurdu hiç merak ettiniz mi? Size şöyle açıklayalım;

 

Öncelikle ilk ay harcamalarımız biraz fazla olabilir;

  1. E-ticaret sitenizi kurun
  2. Ürünlerinizi doğru, ayrıntılı ve detaylı fotoğraflarla ekleyin.
  3. Sosyal medya hesaplarınızı aktif hale getirin.
  4. Seo çalışmaları yapmaya başlayın.
  5. Adwords / Facebook / İnstagram Reklamlarına başlayın
  6. Geri dönüşlerinizi izleyin.

 

Eticaret sitenizi siz hiç uğraşmadan biz a’dan z’ye kuralım. Hemde 3000TL’den başlayan fiyatlarla! Hemen iletişim kurun!

  

1- Eticaret Sitenizi Kurun

 

Nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız korkmayın. Dijital dünyada size rehber olabilecek binlerce kaynak bulabilirsiniz. Yerel işletmelerde bu durum genelde kulaktan dolma bilgiler içereceği için yanılma payınız daha yüksek olacaktır. Biz kurumsaltasarım olarak özel eticaret yazılımımızı incelemek isterseniz bizimlede iletişim kurabilirsiniz.

 

Öncelikle bütçemizi belirlemeliyiz,  eğer çok bütçemiz yoksa hazır cms sistemlerinden yararlanabilirsiniz. Bunlardan bizim size önereceğimiz Opencart sistemini kullanabilirsiniz. Peki herkes aynı sistemi, aynı temayı kullanarak başarılı olabilir mi? Tabi ki hayır. Bütçeniz azsa ve özel bir iş yapmak istiyorsanız Opencart altyapısını tercih edip, bizden özel arayüz tasarım hizmeti alabilirsiniz. Geri planda yazılımı kullanıcılar zaten görüp anlayamaz. Biz size özel, kurumsal kimliğiniz ve markanızla bütünleştirici bir web sitesi tasarlar hazır opencart yazılımınıza giydirebiliriniz. Bu sayede yazılımdan ortalama yıllık 3 bin tl ila 10bin tl arasında kâr elde edebilirsiniz.

2 – Doğru, ayrıntılı bilgilerle ve detaylı fotoğraflarla ürünlerinizi girin!

 

Eticarette en büyük sorun çok fazla ürünü olan işletmeler ürünlerini ayrıntılı girmekten kaçınıyorlar. Hızlı olması için dikkat etmeden girilen ürünler hem seo açısından kötü duruma düşüyor hemde ürünleri satın alacak olan kullanıcıları ikna edici metinler olmadığı ve bir etkileşim kazanamadıkları için ürün satışları ciddi anlamda düşüyor. Düzenli, doğru ve ayrıntılı bir şekilde her ürüne ait içerikleri hazırlamalısınız. Önemli yerlerini “bold” yani kalın yazmalısınız. İçerikleri yalın, net ve anlaşılabilir bir şekilde belirtmelisiniz.

Sakın bunu yapmayın! Örnek vermek gerekirse bir duvar saati ürününüz olsun. Bu ürünle ilgili gireceğiniz içeriklerin arasına televizyon yada cep telefonuyla ilgili bilgi girmemelisiniz. Google bot sayfanıza girdiği zaman duvar saati haricinde farklı bir üründen bahsettiğinizi gördüğünde belki gelen ziyaretçiler artabilir fakat sitenize doğru trafiği çekmiş olmazsınız. Burada en önemli adım doğru trafiği çekebilmektir.

 

3 – Sosyal medya hesaplarınızı aktif hale getirin

 

Satışlarınıza başladıysanız yeni ürünlerinizi veya mevcut ürünlerinizi tanıtabileceğiniz kampanyalarınızı yayınlayabileceğiniz ücretsiz sosyal medya platformlarından yararlanmalısınız. Facebook / instagram gibi platformları tercih edebilirsiniz. Burada ki en büyük handikap öncelikle açtığınız sosyal medya hesabı için kurumsal kimliğinize uygun bir tasarım dili oluşturun. Kapak fotoğrafı yapın, logonuzu profil fotoğrafınız haline getirin. Aktif olarak hergün 1 yada 2 içerik girmeye özen gösterin. Storyler paylaşın. Paylaşımlarınızda ürünle ilgili etiketler ekleyin.

 
 

Sosyal medya hesaplarınızı en uygun fiyatlarla yönetmemizi ister misiniz? Sosyal medya paketlerimiz

  

4 – Seo Çalışmalarını Yapmaya Başlayın

 

Her zaman büyük bütçeler ayırıp reklam yapamayız. Bu yüzden aramalarda doğal olarak yukarılarda çıkmak için seo yapmalıyız. Eticaret seo firmaları ürünlere yapacakları içeriksel ve site içi / site dışı seo teknikleriyle eticaret ürünlerinizi diğer aramalardan yukarıda göstermeyi hedefler. Bu sayede reklam parası vermeden doğal yollarla sitenize gelen trafiği ve potansiyel müşteri adaylarınızı arttırabilirsiniz.

 

Eticaret Seo çalışmalarıyla ilgili bir kaç ipucu vermek gerekirse;

1) Eğer global ürünler satıyorsanız ve ihracatta yapıyorsanız hreflang etiketini doğru kullanmanız gerekecek. Google webmaster guideline‘larına uyan bir dil kullanmalısınız. Etikette hangi ülkeye hitap ettiğini belirtmeniz gerekir.

2) Ürünleriniz ve hedeflediğiniz ülkeye uygun dışarıdan link edinimi yapmalısınız. Sitenizi, içeriğinizi önerecek farklı siteler bulun yada paravan bloglar oluşturun. Bağlantılarınızı hedef pazarınıza uygun oluşturmalısınız.

3) Solda yada üstte kullanacağınız navigasyon menünün yapısı seo’ya uygun olmalı. Ana kategorileri, alt kategorileri doğru yapılandırmalısınız.

4) Eticarette en önemli noktalardan biri lokal seo nedir nasıl çalışır diğer makalemizde inceleyebilirsiniz.

5) Potansiyel müşterinizle kuracağınız diyalog’a ve hitaba dikkat etmelisiniz. Türkiye’de sadece satışlarınız varsa yaş kesiminide ön plana alıp sen yada siz şeklinde hitap etmelisiniz. Burada hitap ettiğiniz yaş grubu “18-25” yaş arasıysa sen, daha 25+ yaşlardaysa siz diye hitap etmelisiniz.

 

Eticaret siteniz için seo çalışmalarınızı üstlenmemizi ister misiniz? Hemen iletişime geçebilirsiniz.

 

5 – Adwords / Facebook / İnstagram Reklamlarına başlayın

 

Eticaret sitemizi kurduk, ürünlerimizi ekledik, sitemize seo çalışmasını başlattık ve sosyal medyada artık varız! Sırada ki işlem reklam çalışmalarımıza başlamamız gerek. Reklamlarımıza başlayacağımız platformu iyi seçmemiz gerek. İnstagram / facebook gibi sosyal medyalarda geri bildirimler oldukça iyidir. Bu yüzden özellikle bütçenizi facebook ve instagram üzerine kurabilirsiniz.

 

Reklam görsellerini nasıl hazırlamalıyız?

 

Facebook üzerinden reklam görselinizi kontrol etmelisiniz. Yazı bildirgesini kontrol edip “iyi” puanı almalısınız. Görüntülenmelerin iyi oranda olması için bu çok önemli bir handikap. Facebook reklam görselinizi kötü olarak nitelendirir ve siz o görselle reklam çıkmak isterseniz 1000 kişiye ulaşmak yerine 300 kişiye ulaşım sağlarsınız. arada %70’lik bir kayıp mevcut olur. Görseldeki Yazı Puanlamalarına dikkat etmelisiniz.

 
 

Reklam kampanyalarınızı en iyi optimize ederek, kreatif tasarımlarımızla buluşturmamızı ister misiniz?

6 – Geri bildirimleri takip edin

 

Müşterinizden gelecek olan geri bildirimlere, istek ürünlere ve taleplere dikkat edin. Google analytics gibi yada yandex metrica gibi konsol araçlarını kullanın. Sitede kalınan süreyi, hangi sayfalarda nekadar vakit geçirildiği gibi metrikleri inceleyin. Satışlarınızı önemli miktarda arttıracak en büyük husus bunlardır.

 

 

Biz kurumsaltasarım olarak eticaretin tüm alanlarında müşterilerimizin yanında bulunuyor iş ortaklığı yapıyoruz. Uçtan uca yönetimlerimizle eticaret sitenizi oluşturuyor, satışlarınıza kadar yönetiyoruz. Özel web tasarım + ister hazır yazılım ister özel yazılım + Ürün içerik girimi + Seo + Reklam Yönetimi + Sosyal Medya yönetimi hizmetlerinizi uçtan uça yapıyoruz!

Yayınlanma Tarihi: Ocak 27, 2019