Eticaret Mobil Uygulama Tasarımı için 9 Altın İpucu!

Bize 0850 304 13 02 Numarasından da ulaşabilirsiniz!

 

2019 yılı itibariyle mobil uygulama tasarımı trendleri globalde tamamen neredeyse değişti. Bildiğiniz üzere Pantone’nin her yıl belirlediği renk olan yaşayan mercan rengi gibi, tasarım trendleride her yıl global pazardaki tasarımcılar tarafından farklı bir boyuta geçiyor. Yaklaşık son 5 yıldır bilinen Kullanıcı deneyimi sayesinde tasarımları oldukça sadeleştirdiğimiz ve kullanıcıyı tasarımsal bir şölenin içine atmak yerine sade bir tasarımla ürünleri sunmayı hedeflediğimiz yıllar gittikçe arttıyor.,

Kullanıcı Deneyimi Hakkında Bilgi

Mobil Uygulama Tasarımı Nasıl Yapılır?

 

Uygulamanızın logosu ve menüsünü ayrı tasarlamalısınız. Arama kısmını eğer eticaret için kullanacaksanız uygulamanızı kesinlikle ayrı bir element olarak değerlendirmelisiniz. Bizce en üst ortada sitenin ana logosu, sağ tarafta menü iconu ve hemen altında açık bir arama kısmının olması kullanıcıları daha memnun edecektir. Arama kısımlarını olabildiğince işlevsel yapın. Örnek verecek olursak arama kısmının üzerine tıkladığımız an tüm sayfayı kaplayacak bir arama bölümünün açılması ve girdiğiniz her harfe göre aşağıda bunu mu arıyorsunuz? Sorusuyla beraber kullanıcıya aradığı ürünü daha kolay buldurabilir veyahut arama sonuçlarında ilgisini çekecek aynı aramalarda eşleşen diğer ürünleride bulabilir.

Ürünlerinizi tanıtacak Slider alanını kesinlikle unutmayın! Şöyle düşünün bir cadde olsun önümüzde ve hepsi giyim üzerine alışveriş dükkanı. Her mağazada kendı adı yazıyor diyelim. Burada yapacağınız şey direk ilk dükkanlardan birine girersiniz. Fakat, bukadar dükkanın içerisinde etkileşime geçirecek cümleler bulan kullanıcılar örnek veriyorum camında kampanya, indirim gibi belirtilen etkileşime geçirecek başlıkları gördüğü an o cadde de ki sadece o dükkana yönelecektir. Bu yüzden slider alanlarında ürünlerinizi tanıtım yaptığınız kampanyaları kullanıcılara göstermelisiniz. Satışlarınızı arttıracak en güzel detaylardan biridir.

 

E-ticaret sitelerinde yapılan en büyük hatalardan biri anasayfamıza çok fazla veriyi çektirmektir. Kullanıcı deneyimi için scroll’u siteler her ne kadar iç bağlatılara gitmekten daha iyi olsa da e-ticaret sitelerinde direk sayfa içeriği bir anda yüklendiği için siteye gelen kullanıcılar ne kadar geç bağlanırsa okadar sıkıntı yaşatır. O yüzden anasayfanızda olabildiğince gerekli verileri çektirmelisiniz. Mobil uygulamalarınızda ise ürünlerinizin boyutlarına çok önem vermelisiniz. Örnek vermek gerekirse tek ürünlü listeleme yada 3, 4 gibi fazla ürünlü listelemeler yapmaktan kaçının. 3 veya 4 bölümlü ürün listeleme oluşturduğunuzda ürünler mobil ekranda çok küçük gözükeceği için kullanıcılar istedikleri ürünlere ulaşamyabilir yada ilgisini çekecek diğer ürünleri hiç görmeden gözünden kaçabilir. Bu yüzden 2 ürünlü listeleme yaparsanız hem ürünleriniz fazla adette görünebilir hemde okunabilirliği iyi derecede olacaktır.

 

Seçtiğiniz tasarım dili tamamen sade, anlaşılır ve basit olmalı. Özellikle mobil uygulama tasarımlarında vurgulanması gereken alanları kalın yazabilir veya background içerisine alabilirsiniz. Ürün detay sayfasında yine sadece ürün resmi, genel ürün özellikleri ( renk, adet bilgisi, beden bilgisi gibi. ) Ürün tanıtımı, yorumları ve hemen satın alma butonları olması yeterli olacaktır.

Sizde bir mobil uygulama yaptıracaksanız ve kararsız kaldıysanız bizimle irtibata geçip profesyonel destek alabilirsiniz. Bizi 0850 304 13 02 telefon numaralarından veya [email protected] mail adresinden ulaşabilirsiniz.

Yayınlanma Tarihi: Şubat 17, 2019