Herhangi bir alanda uzman olabilmeniz için o alana merak duymak zorundasınız.İstemediğiniz işi yapmak sadece o günü kurtarır.Eğer uzman olmak istiyorsanız disiplinli kalmak ve o alana kendinizi adamalısınız.Etrafınızda ki uzmanları örnek alabilir ve ortak yönlerinizi görebilirsiniz.Sosyal medya hızlı bir şekilde büyümeye devam ederken şirketler ve markalar ürünlerini veya hizmetlerini pazarlamak için insanlara ulaşma derdine düştüler.Başlangıç olarak ürün resimleri veya içerik paylaşmak basit gibi görünse de kitlelere ulaşmayınca sinir bozucu olabiliyor.Sosyal medya pazarlama uzmanlığı diğer mesleklere nazaran bazı beceriler gerektiriyor.Öncelikle sosyal medya platformlarının nasıl çalıştığını detaylıca anlamalısınız.Daha sonra hedef kitlenizi, davranışlarını, beklentilerini, ihtiyaçlarını, kültürel değerlerini, demografisini ve coğrafyasını anlamanız gerekir.Bunları öğrendikten sonra hedef kitlenizin dikkatini çekmek için yaratıcı çözümler üretebilirsiniz.
Sosyal medya uzmanları çoğunlukla halkla ilişkiler ve pazarlama olan iki alandan gelmektedir.Ayrıca içerik pazarlaması ve tasarım becerilerine sahip olması gereklidir.Sosyal medya uzmanı kendi yol planını çizerek bu yolda tüm verileri toplayan anlayışa sahip olması gereklidir.Sosyal medya uzmanlığı deneysel bilim türüdür.Hedeflere ulaşmak için doğaçlama, reklam öğeleri ve iletişim stratejilerine ihtiyaç duyulur.
Şu anda sosyal medyayı kullanan sayısı milyarlara ulaşmış durumdadır.Piyasada 200 adetten fazla sosyal ağ bulunmaktadır.Bu kullanıcıları müşteri olarak görmek ve onlara ulaşmak büyük bir iş fırsatı doğurmaktadır.Facebook,LinkedIn,Reddit,Tumblr,Youtube,Instagram gibi sosyal ağlar insanlar tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır.Aşağıda verdiğimiz rakalmlar sosyal medyanın işletmeler açısından gücünü net bir şekilde göstermektedir.
– 20 milyondan fazla web sitesi Facebook ile entegre edilmiştir.(Kaynak: Statista)
– Facebook kullanıcılarının %73’ü günlük 5-6 kez gönderileri kontrol etmektedir. (Kaynak: Statista)
– Instagram’a saatte 5 milyondan fazla fotoğraf eklenmektedir.(Kaynak: Statista)
– LinkedIn’de 467 milyon kullanıcı var ve web sitesi 24 dilde 200 ülkeye hitap etmektedir. (Kaynak: Statista)
– Instagram diğer sosyal medya sitelerine göre daha ön plandadır.
– Facebook tüm sosyal medya ağları içinde %1.85 oranında en yüksek e-ticaret dönüşümüne sahiptir.
Sosyal medya uzmanları genellikle geleneksel pazarlama ilkelerini ve çevrimiçi medyayı marka veya ürün tanıtımı için kullanır.
– Bir marka, ürün, hizmet veya kişinin popülerliğini arttırmak için web sitesine trafik çeker.
– Sosyal medya pazarlaması, sosyal reklamcılık, link ağı oluşturma ve sosyal paylaşım gibi stratejileri kullanır.
– Hedef kitlenin demografik özelliklerini tanımlamak ve tabanı büyütmek için sosyal medya analitiklerini kullanır.
– Ücretli reklam mecralarını kullanarak hedef kitleye ulaşır.
– Hedef kitlenin sorunlarına çözüm bulur ve onlarla iletişimde kalır.