Instagram’ın Kısa Özgeçmişi
Instagram uygulaması hepimizin bildiği üzere fotoğraf çekimi, video çekimi ve bunların filtrelenerek paylaşılmasını sağlayan sosyal ağ topluluğudur.2010 yılının Ekim ayında kurulan ve günümüzde oldukça popüler olan uygulama insanların ilgisini çekmeye devam ediyor.Haliyle topluluğun olduğu bu ağ, iş piyasasının ilgisini çekmeyi de başarmıştır.Gün geçtikçe dijital pazarın iş dünyasında payı büyüyor ve işletmeler için yeni fırsatlar doğuyor.2012 yılında 1 milyar dolara satılan Instagram uygulaması işi tamamen ticarete dökmüş durumdadır.İşletmeler yeni ürün tanıtımı, kampanyaları Instagram üzerinden reklam vererek duyurmaya başladılar.Bu reklam verme furyası öyle bir hal aldı ki, firmalar Instagram’ın kapısında sıraya girmeye başladılar.Anında tepki ve değerlendirme raporları sayesinde işletmeler kullanıcılarının düşüncelerini ölçmeye başladılar.
İşletmeler için Instagram Kullanımı
Instagram’ın işletmeler için özel bir uygulaması var, bu uygulamaya Instagram Business deniyor.İşletmeniz için öncelikle Business.instagram.com adresinden bir hesap açmalısınız.Birçok işletme Instagram’da normal kullanıcı açıyor, bu çok büyük bir hatadır.Instagram Business’ı kullanmak size detaylı raporlama seçeneği sunmaktadır.Verdiğiniz reklamları, gönderilerinizi kimlerin gördüğünü, nerden gördüğünü detaylı analiz edebilirsiniz.Tüm bu rapor ve analizlere bağlı olarak yeni gönderilerinizi ve reklamlarınızı optimize edebilirsiniz.Markanızı Instagram’da iyi tanıtın ve kullanıcılara anlık destek verin.Instagram hesabınızın gönderileri ve profil bilginiz ilgi çekici olmalıdır.Çarpıcı başlıklar ve içerikler seçmeye özen gösterin.
Instagram Takipçi Sayısını Arttırma
İşletme hesabınızı açtınız, profilinizi çarpıcı mesajlarla donattınız ve gönderilerinizi özenle seçtiniz.Tüm bunlar tamam, fakat takipçi sayınız hep aynı kalıyor.Bunun sebebi çok basit, kitlelere ulaşamıyorsunuz.Takipçi sayısını arttırmak için Instagram hashtag özelliğini kullanmalısınız veya reklam vermelisiniz.
Evet gelelim asıl konumuza.Instagram reklamı nasıl verilir? Adım adım Instagram reklam verme rehberimize hoşgeldiniz.
1- Instagram hesabımıza giriş yapıyoruz.
2- Gönderideki “Tanıtımını Yap” butonuna tıklıyoruz.
3- Karşımıza tanıtımlar sekmesi geliyor.Burada aktif olan ve olmayan reklamlarınız görünmektedir.Sizin aktif reklamınız olmadığı için boş görünür.Burada ise “Tanıtım Oluştur” butonuna tıklıyoruz.
4- Karşımıza gelen ekranda “Yeni Kişilere Eriş,Profilin,İnternet Siten,Direct Mesajların” şeklinde kaydırmalı seçenekler gelecektir.Bu kısımdaki seçeneklerin açıklamasını aşağıda anlattık.
A) Yeni Kişilere Eriş: Seni takip etmeyen kişiler için gönderinin tanıtımını yapabilir ve erişimini artırabilirsin.Gönderini otomatik olarakhem akış hem de hikayeler için biçimlendireceğiz ve en iyi performans sergilediği yerde yayınlayacağız.
B) Profilin: Tanıtımındaki eylemin “Instagram Profiline Git” olmasını istiyorsan bu seçeneği işaretle.İlgilenen kişiler, içeriklerinin daha fazlasını görebilecekleri profiline gönderilecektir.
C) İnternet Siteni Seç: Bu, insanları uygulamadaki tarayıcımızdan senin internet sitene yönlendirecektir.Tanıtımındaki eylem için “Daha Fazla Bilgi Al” veya “Şimdi Alışveriş Yap” gibi seçeneklerin yer aldığı bir listeden seçim yapabilirsin.
D) Direct Mesajı Seç: Bu, insanların sana direkt mesaj göndermesini sağlar.Tanıtımındaki eylem “Mesaj Gönder” düğmesi olacaktır.Insanları sana mesaj göndermeleri için gelen kutularına yönlendirir.
5- Yukarıda ki seçeneklerden herhangi birini seçtikten sonra karşımıza yönlendirilecek hedef gelecektir buradan profilimizin ziyaretini, internet sitemizin ziyaretini veya direkt olarak mesaj gönderilmesini sağlayabiliriz.
6- Yönlendirilecek kısımı geçtikten sonra karşımıza hedef kitle seçim ekranı gelecektir.Buradan reklam vereceğimiz kişilerin ilgi alanlarını,yaşını,cinsiyetini,yaşadığı yeri ve konuştukları dili seçebiliriz.
7- Hedef kitle seçtikten sonra karşımıza bütçe ve süre kısmı gelecektir.Buradan bütçemizi ve süremizi seçiyoruz.
8- Evet tüm ayarlamalardan sonra reklamı gözden geçirme kısmına geldik.Burada ayarladığımız herşeyin özetini görebiliriz.Yanlış birşey yaptıysak geri dönerek düzenleyebiliriz.
9- TEBRİKLER! Reklamınız başarıyla değerlendirmeye gönderildi.Değerlendirme genellikle 12-24 saat arası değişmektedir.Örnek bir reklam görüntüsü;
DAHA PROFESYONEL, ANALİZ VE PERFORMANS ODAKLI REKLAM ÇALIŞMASI YAPTIRMAK İSTERSENİZ 0850 304 13 02 numaralı telefondan bizlere ulaşabilir veya [email protected] mail adresine mail atabilirsiniz.
Merhabalar, Figma'da sıfırdan bir inşaat firması için proje tanıtımı yapan landing page tasarım eğitimi yapacağız. Serenity Evleri projesi, Sakarya'nın Kocaali...
Dünyanın en çok satan e-ticaret altyapısı Shopify için bir tasarımcıya mı ihtiyacınız var? Ozaman doğru yerdesiniz. Shopify 175 ülke'de 5milyondan...
Kullanıcılarınızın beklentilerini karşılayan mobil uygulama tasarımını birlikte oluşturalım. Akıllı telefon kullanıcıları, mobil uygulamaların son derece kolay kullanımlı ve aynı zamanda...
Her yıl gelişen teknolojiyle birlikte SaaS çözümü üreten startup firmalarını görmekteyiz. Yenilenen teknolojiyle insan hayatını kolaylaştırmayı ve iş yükünü azaltmayı...
Ülkemizde turizm sektörünün çeşitlendirilmesi ve turizmin 12 aya yayılmasına katkıda bulunan sağlık turizmi önemli bir ticari değere sahiptir.Sağlık turizminde öne...
Merhabalar, bugün sizlere Kurumsaltasarım markasının tüm tasarım süreçlerini yönettiği ve işinize çok yarayacak tamamen ücretsiz eticaret sitesi oluşturabileceğiniz bir projeden...